Holde seg rusfri

Vi kan bare beholde det vi har......

Holde seg rusfri

Innlegg morrison » 16:12 - Onsdag 04 Jan 2006

Ved å gå på møter og holde seg rusfri så gir du det du har fått videre til andre rusavhengige som ikke klarer å holde seg rusfri.
Brukerens avatar
morrison

Innlegg MEG » 15:03 - Tirsdag 17 Jan 2006

Hei. For si det sånn... Etter å lest dine innlegg morrison så vil jeg ikke si at du har lært så fordømt mye med å høre på andre, og hvis du har det så er du fryktelig dårlig til å videreføre det!!!
MEG

Innlegg morrison » 15:49 - Tirsdag 17 Jan 2006

Hei, skal si det var mye klaging på innleggene mine, har lært veldig mye ved å høre på andre, siden jeg holder meg rusfri så da må jeg ha lært mye, vet ikke hvilkene innlegg du mener som er dårlig fremført, men ved å gå på møter og holde seg rusfri, da gjør du et godt 12 trinns arbeid.
Ha en rusfri dag.
Brukerens avatar
morrison

Innlegg MEG » 01:00 - Onsdag 18 Jan 2006

Hei. Vet ikke helt om jeg vil kalle det klaging, men nok om det. Ville bare si at istedenfor at du "klager" så ville det vært mer interressant å få høre hva du har gjort for å komme der du er i dag, og evt hvordan du takler hverdagen som den er. For siden du er der du er, så kan dette kanskje være til nytte for oss andre brukere av NA, i motsetning til dine tidligere mail hvor du sier hva vi burde gjøre. Vi er alle forskjellig og vi har alle vår måte å gjøre ting på. Men et tips her og et råd der kan være det som skal til for å komme videre med det harde arbeidet som de fleste har med å bli rusfri og ikke minst det å komme tilbake til det samfunnet som vi ikke har tatt del av i de årene rusen hadde overtaket, noe som jeg ser på som like hardt som å slutte med selve rusen... Men du skal ha for at du har vekket flere av brukerne her på NA og lykke til videre med en rusfri fremtid :D
MEG

Innlegg morrison » 20:49 - Onsdag 18 Jan 2006

Hei, har tatt en selvransakelse, så jeg tror at jeg må slutte å klage og se for lett på det med å holde seg rusfri for det er egentlig ganske alvorlig.
Hva jeg har gjort for å komme der jeg er i dag, har vært i behandling og gjør det som jeg er blitt anbefalt til å gjøre så følger jeg en bok jeg har lest dvs jeg gjør allt som står der. Så det med å takle hverdagen har vært litt vanskelig men den blir lettere med at jeg tar en dag av gangen og gjør det som står i boken, men har jeg en dårlig dag så hadde dagen blitt enda mere dårligere vist jeg hadde rust meg den dagen, så uansett
hvor dårlig dagen min er så er den mye bedre enn dagen jeg hadde når jeg var aktiv, så går jeg selvfølgelig på møter som jeg tror er det avgjørene med at jeg holder meg rusfri. Det med å komme tilbake til samfunnet på kan gjøres ved at du tar små skritt om gangen og så lenge du klarer å holde deg rusfri så for du god hjelp av samfunnet til å komme til rette, men du må jo be om at de skal hjelpe deg, så vist du har blitt rusfri og begynner å ruse deg da vil ikke samfunnet hjelpe deg med det du trenger for å komme til rette, men vist du skal tilbake til samfunnet så ville jeg tro at det du har behov for må være rusfrie venner og bruke fritiden sammen med de. Så et godt råd jeg kan gi deg det er at du ikke følger dine egen tanker, følg de som har gått veien før oss, og du må gjøre ting du ikke har lyst til å gjøre for å bli rusfri.
Så dette er hva jeg har gjort med å komme dit jeg er i dag.
Lykke til og ikke gi opp håpet.
Brukerens avatar
morrison

Innlegg MEG » 14:38 - Torsdag 19 Jan 2006

Hei. Ser man det ser man det... :D

Dette var et innlegg som vi alle sikkert kan ta mer nytte av i motsetning til dine tidligere innlegg. Må berømme deg for å ha vært lojal mot det opplegget som har vært rundt deg, er ikke så mange av oss som klarer akkurat det.

Er en ting jeg ikke er helt enig med deg i og det er det med å følge sine egne tanker. Jeg har valgt dette så og si fremst av alt annet og har hatt mye igjen for det valget. Bortsett fra det å slutte med tyngre stoffer, har jeg også kommet meg tilbake i samfunnet ved å gå skole de to siste årene og skal fortsette med det videre i 3-4 år til.
Jeg møtte stor skepsis til dette valget i begynnelsen fordi det ikke var etter normalen, men stod på mitt valg og hva jeg ønsket å gjøre, er også politisk aktiv og går på møter i den forbindelse så det er ikke noe synd på meg :lol: Men vil tro mange ikke har vært så heldig som hos to og sliter med det å kunne tilpasse seg, og for de vil ditt innlegg være til nytte.

Ps. Selvransakelse er et nøkkelord for oss alle..
MEG

Innlegg morrison » 20:18 - Torsdag 19 Jan 2006

Hei MEG.
Jeg tror du har tatt et riktig valg siden du har kommet så langt, men du kunne jo skrive hva du har gjort for å komme ditt du er idag og hvordan du takler hver dagene, det er sikkert mange tungere misbrukere som lurer på hvordan du har klart å komme ut av tyngere stoffer, så jeg tror det er mange som kan dra nytte av din historie.
Ha en god dag.
Brukerens avatar
morrison

Innlegg MEG » 00:24 - Fredag 20 Jan 2006

Hei igjen Morrison.

Har to ord som forteller mye om min vei ut fra rusen, og det er ordene heldig og viljestyrke...Høres kanskje enkelt ut, men føler meg så utrolig heldig i forhold til de fleste andre jeg kjenner til i samme situasjon.

Har ruset meg på hasj, amfetamin og piller siden jeg var 15, og røykte litt heroin i perioder. Og det at jeg røykte i stedet for å bruke nålen, skulle vise seg å være min redning (tror jeg).Men uansett ble mitt heroin misbruk bare verre og verre og det var på sitt værste i 1999/2000.

Ettersom jeg hadde jobbet i hele denne perioden så var jeg ganske oppegående på en måte om jeg må få lov til å si det, men likevel langt nede og utrolig lei det livet jeg levde og var nære ved å ende det.

Jeg bestemte meg sammen med min eks samboer å ligge meg inn til avrusning Januar 2001.
Dette oppholdet var det som forandret alt for å si det enkelt å greit, det var akkurat det jeg trengte til den tid.
To mnd der og, en knallhard kamp med meg selv, en utrolig samboer, samt min egen familie er grunnlaget for at jeg sitter og skriver dette.

Hadde mine sprekker, men de ble bare sjeldnere og sjeldnere.
Har ikke noen enkel forklaring på hvorfor, men det at jeg kuttet ut alle bekjente innefor dette miljøet er en medvirkende orsak. Jeg bestemte meg da jeg la meg inn til avrusning for å ikke slutte med hasj, jeg ville og måtte ha noe å ruse meg på, men ville slutte med det skrittvis.

Begynte så på skole og det har også vært sterk medvirkende til at jeg ikke har hatt tilbakefall på noe tyngre.
Slet med for mye hasjrøyking og søkte hjelp igjen i 2005, og har gått til samtaler der frem til nå.
I dag røyker jeg en bom i ny og ne, men forskjellen i dag er at det er jeg som styrer den.

Planen med min utdannelse er å jobbe innenfor rusfeltet.

Hardt arbeid har det selvfølgelig vært, men som sagt så føler jeg meg så utrolig heldig. Dette var vel den "enkle" versjonen, :lol: men skulle noen ønske å vite mer så må de bare spørre...HEI
MEG

Innlegg morrison » 16:33 - Lørdag 21 Jan 2006

Hei,
Det var godt å lese historien din, tror ikke å røyke kan være løsningen for mange kansje i begynnelsen men ikke over lengere tid, men alle må finne sin egen måte.
Ønsker deg lykke i fremtiden.
Håper det er flere som vil skrive historien sin om hvordan de har klart å kommet seg ut fra rusen.
Ha en rusfri dag.
Brukerens avatar
morrison

Innlegg morrison » 20:16 - Torsdag 21 Sep 2006

Hei, for en slapp gjeng det var her inne, vi skal bringe budskapet vidre og det er ingen som forteller om hvordan de har blitt rusfrie og hvordan de holder seg rusfri.
Skjerp dere skulle tro dere ikke var medlemer i NA.
Tenk på andre som trenger å høre historien deres.
Det er en skam at det ikke har kommet flere innlegg her.
Ønsker de som leser dette en rusfri dag og dere som har klart dere ta å skriv, det er mange som er innom her som trenger å lese historier om hvordan dere har klart det!
Brukerens avatar
morrison

Innlegg Tulla » 13:21 - Onsdag 04 Okt 2006

morrison skrev:Hei, for en slapp gjeng det var her inne, vi skal bringe budskapet vidre og det er ingen som forteller om hvordan de har blitt rusfrie og hvordan de holder seg rusfri.
Skjerp dere skulle tro dere ikke var medlemer i NA.
Tenk på andre som trenger å høre historien deres.
Det er en skam at det ikke har kommet flere innlegg her.
Ønsker de som leser dette en rusfri dag og dere som har klart dere ta å skriv, det er mange som er innom her som trenger å lese historier om hvordan dere har klart det!

Jeg vet ikke HVOR mange medlemmer det er registret her inne jeg ... men dette er jo et av de forumene som er mest døde av alle forum jeg ahr vert på ... hehe... Og når man skriver et innlegg, eller leser innlegg her inne, og det ikke skjer noe som helst på ei uke, så glemmer man fort å titte innom etter noe nytt... Er liksom ikke så morro å være her alene på en måte ... jeg skulle virkelig ønske at flere folk skreiv her inne, og at det var mere liv ...

Forslag på åssen vi kan få mere liv her inne ..?? Jo mer som blir skrevet, og jo mer det skjer jo lettere tror JEG det er å tiltrekkes seg nye medlemmer ...

Hvor mange vet egentlig OM denne siden .. ??
Jeg har alltid rett ;-)
Brukerens avatar
Tulla

Gå til Å gi det videre

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest