Åndelighet

Gjør det enkelt!

Åndelighet

Innlegg Gjest » 15:24 - Lørdag 14 Mai 2005

Temaet åndelighet er synonymt med det å leve på livets premisser. Naturen er den fysiske dimensjonen hvor åndeligheten er tilstede og uansett hvordan jeg føler meg er den til en uuttømmelig glede. De rent fysiske måtene å oppleve livet på er både gode og smertefulle, men uansett er det gjennom de 12 trinn og NA som helhet at jeg finner den åndelige veien som gir livet retning,dybde og meningsinnhold. For meg blir den mest konkrete måten å praktisere åndelighet på, ( forøvrig formidlet fra "bestefar" sponsor gjennom min sponsor ) det å ta i bruk åndelige prinsipper uansett hva som skjer. Ved å ha fokus på det, tilate meg selv å kjenne på det og oppleve den kraften som virker gjennom meg ved å bestrebe meg på å ta i bruk Ã¥ndelige prinsipper, så er det kilden til gleden og roen i livet mitt. Det å kjenne at det virker ikke bare for å gi slipp på karrakterdeffekter og tilkortkommenheter, men til få et rikere og mer meningsfullt liv. Åndelighet er "gledens og empatiens" dimensjon og gjennom bønn og meditasjon og ved å praktisere programmet blir kjærligheten til livet større og jeg har endelig fått et meningsfullt liv. Gleden ved å kunne hjelpe, og å sette egoet til side er ufattelig mye større enn all verdens materielle goder. Det å kjenne at jeg har en kjærlighet til livet, naturen, mennnesker , og helheten er jeg dypt takknemlig for å ha fått som gave, ganske enkelt ved å være et medlem i NA.
Gjest

Gå til Åndelighet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest